Můj blog je jen realizace jednoho hloupého nápadu. Měli byste odejít, dokud máte tu možnost :-P MUHAHA!

Ženy by neměly psát

21. ledna 2016 v 22:28 | Kač |  Články
ČÁU,

Dneska mám za sebou další zkoušku, která byla vlastně jenom takovým neformálním popovídáním o tom, jak ženy strašně píší. Samozřejmě jsem prošla, protože já ženskou tvorbu vůbec nečtu, docela jí pohrdám a vše od Šrámkové nebo Soukupové bych pálila na hranici.

V dnešní době je v literatuře zajímavý trend, kterého se ujaly hlavně ženy, protože těm je to tak nějak bližší... je to trend pitvání lidského nitra, mezilidských vztahů, babrání se v soukromí a pocitech druhých a hloubková analýza opačného, v literatuře poněkud neomaleně propíraného, pohlaví. Není to tím, že by prostě ženy motiv vztahů vyhledávaly. O vztazích píše kde kdo. O vztazích píše i Viewegh. Jde k to, že ženy mají svůj osobitý styl, jak toto téma "skvostně" podat. Mám dojem, že se všechny ženy řídí pravidlem: "Pojďme hromadně paušalizovat!"

Všichni chlapi jsou zmetci.
Všichni chlapi jsou sukničkáří.
Všechny ženy jsou utlačované pipky.
Všechny milenky musí být blonďaté, hubené a hloupé.
Chlapi si neumí vážit žen v domácnosti.
Chlapi nás mají jen jako služky, pradlenky, š*ukací panny (pokud už nemají milenku přeci :-P)

Neříkám, že chlapi nejsou drbničky. Můj tatínek je toho příkladem. Ten sám dokáže z hovna uplést bič. :) My ženy ale dokážeme některé věci zahnat do naprosté krajnosti. Ženy dokážou vymyslet konspirační teorie snad úplně na všechno. Vidí mužům do hlav a přesně ví, co si myslí. Vím to, jsem jedna z NICH! Život ženy, která si uvědomuje tohle všechno, je utrpení. Je to jako žít v Matrixu, vědět, že se z něj nedostanete, a že takových jako vy je ve společnosti sakra málo. Takže ve svém životě potkáte pár dalších uvědomnělých žen, na které se to všechno snažíte vychrlit, jakoby vás měl někdo za vaše myšlenky zatknout nebo vás o tu další vyjímečnou dámu připravit. Já mám to štěstí, že těch dam mám okolo sebe hned několik. V každé ženské společnosti plné ztrhaných matek, emancipovaných manažerek a načančaných společnic, které řeší jak na chlapy, si připadáte jako "LAST WOMAN ON EARTH", protože vy takové věci vůbec neřešíte. Pak posloucháte hlouposti typu: "Každá žena dokáže to co muž." "Ženy nejsou jen kojné" nebo "Žena může vydělávat víc, než muž" a "Každá chytrá žena prostě musí být emancipovaná." Ve chvíli, kdy prohodíte něco jako: "Já jsem chytrá, a právě proto nehodlám být emancipovaná," se na vás sesypou desítky očí, které si přejí, abyste byli ihned vaporizováni, smazáni z povrchu zemského nebo vám byl vymyt mozek na úroveň prvoka s blond vlasy po pás oděného do manažerského kostýmku.

Já se prostě nehodlám zabývat tím, proč chlapi zvládají pouze jednu věc, zatímco my ženy víc naráz. Pokud zvládá alespoň tu jednu, je to OK. Nehodlám si hrát na frajerku, protože všichni víme, že si tu tašku z obchodu umím donést sama, ale každý chlap si musí připadat potřebný. Pokud se mě muž zeptá: "Hele, nechceš s tím pomoct?" Neodseknu, že "NE!" a nevyčítám mu to. Mnohem lepší je říct: "Jo, děkuji, to bys byl moc hodný." Nerozumím tomu, proč si všechny ženy stěžují, že jsou na všechno samy, když pomoc zarytě odmítají. Já neznám chlapa, který by po prosbě nebyl ochotný pomoct s čímkoli. Doma mám Pepíka a Huga, kteří jsou oba od přírody vycepovaní a naučení poslouchat mé rozkazy MUHAHA!!!

NE TO BYL VTIP :D

Nicméně jsou oba velmi ochotní a zlatí. Celkově mám dojem, že mám v životě štěstí na ochotné lidi. Myslím si, že je to trošku i o přístupu. To je důvod, proč nerada čtu ženskou literaturu. Je to vlastně paušalizovaný pohled na svět zblblé ženské většiny, která má dojem, že za svůj život musí stihnout vystudovat, udělat kariéru, porodit dítě, dvě, tři, s manželem vycestovat každé léto do Jugošky, uspokojit potřeby společnosti, ukázat jak jsou nezlomné, skvělé a bezchybné, aby ta Máňa od vedle záviděla, a pak v klidu umřít. Nic nedělají pro sebe. Jsou skvělé matky, protože se to od nich očekává. Jsou bezchybné manželky podle rad z Ženy a život, protože ta přeci nejlépe ví, co muži vedle sebe v životě chtějí. Jsou bezchybné kariéristky, aby se jako matky a manželky vedle muže necítily méněcenně. Den by pro ně musel mít 48 hodin, aby to stihly všechno bez problému skloubit.

Pak příjde muž. Muž, který přijde domů, nehodlá se bavit o práci, umí si sednout k televizi a vypnout. Muž, který nehodlá honbě za uznáním druhých věnovat svůj jakýkoli čas, natož ten volný. Muž, kterému je jedno, jestli se v létě pojede do Jugošky, pod stan na Mácháč, nebo někam do lesa na chatu, hlavně, že to bude dovolená. Chlap, který si místo 150 selfie fotek se zataženým břichem na pláži vyfotí hezkou plachetnici, pomník, o kterém absolutně netuší, za jakým účelem ho postavili, nebo tu obrovskou muchomůrku, kterou našel, když šel po obědnm šlofíčku na houby. Ten, který si dokáže dopřát 6-8-X hodin spánku bez výčitek.

Je jasné, že to každou "moderní" ženu naštve. To, že dokáže jít do obchodu ve vyplandaných teplákách, zatímco ona se "musi" každý den fintit jako dáma. Ženy si v životě dávají vysoké cíle, aby měli důvod se zklamat a litovat. Muži si dávají ty lehčí, aby ze sebe mohli mít radost.

Říkala jsem si, že bych si ráda přečetla něco o ženy, která by sdílela podobnou myšlenku jako já. Pak mi došlo, že by tu knihu dozajista musel napsat muž :) .


Tak se mějte a smějte, Kač.
 

42 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Hrobárová Dcéra Hrobárová Dcéra | Web | 21. ledna 2016 v 22:37 | Reagovat

Nenávidím pseudo spisovateľky... Po prečítaní pár takýchto kníh, som dostala chuť vyhubiť ľudstvo...
Potom sa ani nečudujem, keď si muži o ženách myslia, že sú sliepky.
Wuáááá až sa mi to nechce rozpisovať....
Páliť, brať perá a zakázať tvoriť!

2 stuprum stuprum | Web | 22. ledna 2016 v 8:19 | Reagovat

O slípkách prostě dovede psát jen muž. :)

3 Antea Antea | Web | 22. ledna 2016 v 8:35 | Reagovat

A víš, že máš pravdu? Já právě z tohoto důvodu holčičí kamarádky nevedu. :-) Nemám nervy na jejich "komplex nepostradatelnosti". Kdy chodí dobrovolně do práce každý den na 2-3 hodiny pes času a pak nadávají na šéfa, jak je do toho "nutí". Ale běda mu, když řekne, že chodit nemusí... apod. Doma musí mít všechno dokonale naklizené, musí chodit na masáže, kosmetiku, ale to všechno je tak hrozně vyčerpává, ale samozřejmě nic z toho nevynechají...

4 VR VR | 22. ledna 2016 v 12:41 | Reagovat

Geniální článek! :-)

5 anonym anonym | 22. ledna 2016 v 14:28 | Reagovat

No vidíš, a muž je přitom tak jednoduché zvíře. Chce mít doma jen tři D. Dámu ve společnosti, Dříče v kuchyní a D v ložnici. Trochu průšvih je, když se to vše posune. Ale přesto bývá muž spokojený.

6 ichi ichi | E-mail | Web | 22. ledna 2016 v 15:40 | Reagovat

Bohužel musím souhlasit, že většina žen je tak nějak odrazem toho, co je napsáno ve článku. Každopádně mi na mysl ještě tanou pubertální floutci, ale ti se nedají považovat za muže, takže jsme zase tam, kde jsme byli. :D
Ale stejně jako existují výjimky v životě, o kterých jsi psala, existují výjimky i v literatuře. Zrovna jedna taková šikovná fantasy spisovatelka mě při čtení článku napadla. :D

7 Ef Ef | 22. ledna 2016 v 19:05 | Reagovat

Souhlas, ale... přečti si Součkovou a pak za mnou přijď. :D

8 lady Lianna Ellusive lady Lianna Ellusive | Web | 23. ledna 2016 v 19:48 | Reagovat

Rádoby-feministky nemám ráda. Dělají z ženských práv neskutečný paskvil :-) . Podobnou "moderní ženskou" literaturu by člověk měl pro svoje vlastní dobro číst s nadhledem :-) .

9 Dee Dee | Web | 12. února 2016 v 12:25 | Reagovat

Nadpis "Ženy by neměly psát" mi však také připadá jako paušalizování. Navíc já mám několik vyloženě oblíbených ženských spisovatelek, i když čtu spíše "chlapy". Například JKR, Loukotková, Jane Austen apod. A mimochodem, v roce 2015 dostala Nobelovu cenu za literaturu žena. Ale jinak se mi článek líbí, hlavně jsem musela souhlasně přikyvovat u části s ženami, co si stěžují, ale pomoc nepřijmou.

10 Miky Miky | Web | 12. února 2016 v 12:33 | Reagovat

Spíš než že ženy neumí spát bych to viděla tak, že ženy neumí napsat ženskou hrdinku, aby to nebyla naprostá slepice. Ačkoli je často vážně vidět, jak se spisovatelka snaží dát hlavní hrdince líbivý jedinečný ráz. Ale výsledek, brrrrr

11 Alfirin Alfirin | E-mail | Web | 12. února 2016 v 12:54 | Reagovat

Tedy upřímně, jestli si myslíš, že všechny spisovatelky píšou jenom přitroublou literaturu o vztazích, tak to máš opravdu velmi omezený rozhled.

12 Angie. Angie. | Web | 12. února 2016 v 13:02 | Reagovat

Nebyla bych až tak radikální v tom, že by ženy neměly psát vůbec.... :D Jsem žena a píšu ráda, nejsem žádná spisovatelka, ale není asi úplně možné, abych se s tvým názorem ztotožnila... :D Souhlasím ale s tebou, že hrozně moc ženských spisovatelek píše zaprvé úplně o tom samém a zadruhé přesně ve stylu, který popisuješ na začátku článku, tedy muži jsou všichni svině a prasata a já, jako emancipovaná žena to vidím, ale dokážu se na to povznést! Ha! Bože.. za to bych fakt vraždila.
Četla jsem i dobré knížky od žen... ale je pravda, že většinou v nich nešlo o vztahy s muži, ale o něco jiného.
Já upřímně umírám, když mi někdo povídá o emancipaci a rovnosti a bratrství... okej, o tom posledním ne. Já jsem samozřejmě za to, aby ženy měly stejné možnosti jako muži, ale když mě chlap pustí do dveří, tak ho nenakopu, když mi pomůže z kabátu, tak to přivítám a nezačnu řvát, že je to sexuální harašení a když mi někdo nabídne pomoc s taškou, tak to přivítám, protože proč by mi jako nemohl pomoct, když to mám těžké. Opravdu si nepotřebuju dokázat, že něco zvládnu. Samozřejmě, že bych to unesla, ale když mi nabídne pomoc, proč ji nepřijmout. V tomhle s tebou naprosto souhlasím. Muži potřebují mít pocit, že je někdo potřebuje. A když mu jeho žena akorát nadává, že nepomáhá a když chce pomoct, nadává, že pomoc nepotřebuje, nedivím se, že si najde někoho, kdo jeho pomoc ocení. Někteří muži jsou paka a idioti, ale to občas každý. Nemusíme to generalizovat. Ale lidé to dělají dost často, bohužel.

13 Weiler Weiler | Web | 12. února 2016 v 13:07 | Reagovat

Nevím, no. Tobě vadí ženské spisovatelky, protože jen paušalizují, ale pak absolutně paušalizuješ nejen ženské spisovatelky, ale obě pohlaví obecně :D
Nějak se v tom ztrácim... a takovej ten post-emancipační názor ultra progresivních holek, co by se nakonec cítily mnohem líp, kdyby se kamarádili jen s chlapama, mi přijde jako stejnej trend :D
Taky mi vadí spousta zažitejch neduhů spojenejch s vlastním pohlavím, se sexismem v čele, ale nikdy jsem necejtil potřebu odkazovat se na ty ženský s tim, že přece vony sexismus neprovozujou, že bych se na ty chlapy z toho důvodu vykašlal...
Takže jako rozuzlení ti asi řeknu, že si těžko přečteš něco od podobně smýšlející autorky, když ženské spisovatelky zarytě nečteš :D

14 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 12. února 2016 v 13:18 | Reagovat

[5]: Dlaždici? Družstevnici? Datla? Drvoštěpa?

[12]: Jo, tak nějak, knížky o jiném tématu můžou být fajn. Ale když se taková popisovaná v článku chopí něčeho, co se psychiky týká... třeba jednou jsem vyloženě zuřila a nadávala nad knížkou o sériových kanibalistických vrazích, kdy se autorka pokusila rozpitvat jejich nitro a motivy. Takovou kupu sraček člověk nenajde snad ani v zoo.

15 terkamatouskova terkamatouskova | Web | 12. února 2016 v 13:36 | Reagovat

bohužel i když se mi to nechce taky musím souhlasit

16 Illumináti Illumináti | Web | 12. února 2016 v 13:39 | Reagovat

such ženy
                                                            wow
                                  very hejt
                              so knihy
         very :D

17 terkamatouskova terkamatouskova | Web | 12. února 2016 v 13:45 | Reagovat

ja na lidech nesnasim jen to kdyz je jich nekde hodne jako napřiklad v MHD uplne me stve jak se  o me otiraji a mackaji se na me jinak mam lidi celkem ráda

18 Nikia Nikia | E-mail | Web | 12. února 2016 v 14:09 | Reagovat

Já souhlasím, ze všech knih co jsem od žen četla, byla snad dobrá jen jedna :D

19 Kiara Kiara | E-mail | Web | 12. února 2016 v 14:12 | Reagovat

Myslím si, že název článku je trochu zavádějící, přijde mi, že o knihách je článek jen prvních pár odstavců. Pak je to vysvětlení, proč nejsi feministka.
V prvé řadě tedy napíšu, že nesouhlasím s výrokem, že by ženy neměly psát knihy, a to už jenom z toho důvodu, že každý má rád něco jiného, někdo si přečte raději dobrodružství se strhujícím dějem, někdo má zase rád vnitřní pocity hrdiny a pomáhá mu se do něj lépe vcítit. Byla by škoda, kdybychom byli ochuzeni o takové množství titulů.
A se zbytkem článku nesouhlasím. Nemyslím si, že jsou všechny ženy (nebo muži) stejné. Každý máme své priority, pro někoho je to rodinný život, pro někoho kariéra. Ne všechny ženy mají celý život naplánovaný, ne každý muž dokáže jen tak vypnout.

20 Steeve X Steeve X | E-mail | Web | 12. února 2016 v 14:13 | Reagovat

Já s tebou musím souhlasit, navíc je to naprosto božsky napsaný, bavil sem se :D

Možná bych tolik negeneralizoval, ale vesměs máš pravdu. Některý (ženy) asi taková literatura zajímá, byť je třeba úplně mimo. Viz popularita Fifty Šejds :D

Pokřivená literatura svědčí pokřivenému světu :D

Musíme si konečně přiznat, že i když jsou si třeba rovni, muž a žena nejsou stejní. A Feminismus by neměl být o získávání privilegií jen proto, že je někdo žena - to je bohužel jeho dnešní pokřivená podoba, skvěle vystiženo ;)

21 M. M. | Web | 12. února 2016 v 14:14 | Reagovat

Je trochu škoda, že se článek nepřenesl přes stereotypní obraz muže a ženy. Svou kritikou tak vlastně zapadáš do toho, co kritizuješ: článek je založený na stereotypech a paušálních soudech. A přitom je základní myšlenka moc fajn: vykašlat se na soudobý stereotyp. To třeba dělá ve svých dílech Jane Austenová nebo Charlotte Brontëová. Byť z dnešního pohledu to tak už nemusí působit.

22 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 12. února 2016 v 14:33 | Reagovat

...a zrovna Šrámkový a Soukupový jsem se chtěla zastat, když jsem si přečetla nadpis :))

23 M M | 12. února 2016 v 14:35 | Reagovat

Pekne hloupy clanek. Asi ctes od zen jen spatne zanry.

24 Fℓuттєrรɦιɳy Hydor Mobilis Fℓuттєrรɦιɳy Hydor Mobilis | 12. února 2016 v 15:06 | Reagovat

Nějak jsem nepochopila poselství tvého článku. Mně se ženy nezdají jako špatné spisovatelky (ale není divu, nepřečetla bych v nic, v němž není nějaký prvek nadpřirozena, ale to je vedlejší), vem si třeba takovou Rowlingovou nebo Meyerovou - oukej, Stmívání byla sice kravina nad kravinami, ale je pravda, že Meyerová psát umí. Jen kdyby možná psala o něčem jiném (ble, upíři .-. :D)

Hej, já pohrdám taky většinou těhle lidí, ale trochu jinak, než tady píšeš :D

25 Kač Kač | Web | 12. února 2016 v 15:17 | Reagovat

Díky moc všem za komentáře :) . Nechtěla jsem paušalizovat, občas je třeba brát věci s nadhledem. Myslím si, že většina mých článků vypovídá o tom, že si umím dělat srandu jak z ostatních, tak i ze sebe. Zase to neberte tak vážně. Většina mých spolužaček by chtělo psát a já jsem jediná, která nechce. To proto, že se znám a mám strach, že já bych do toho paskvilního stereotypu zapadla jako první :D .

Co se týče nadpisu, tak nadpis by měl zaujmout, a to si myslím, že tady zafungovalo :) .

26 Mykolas Caine Mykolas Caine | 12. února 2016 v 15:33 | Reagovat

Ženy neumějí psát knihy jo? :D Hlasal zprávce na úvodní straně u tipu na tvůj článek. No tak s tou větou nesouhlasím, kam se hrabe nějaký chlap třeba na Agathu Christie! Takže...

27 veri-art veri-art | Web | 12. února 2016 v 15:35 | Reagovat

Nevidím jediný důvod, proč by ženy neměly psát. Každému se totiž líbí něco jiného a ne každá spisovatelka nutně ve svých knihách rozebírá lidská nitra apod.

28 Melkora Melkora | Web | 12. února 2016 v 16:09 | Reagovat

Vážená autorko, jste-li žena!
Už dlouho jsem nečetla něco, kde bych na dvou stránkách nalezla tolik předsudků, neznalosti a paušalizace.
Vy, spolu s dalšími misogynními sexisty vnímáte spisovatelky pouze prizmatem jejich pohlaví. Nerozlišujete podle žánru, míry talentu či tématu, kterému se věnují. Blazeovaně házíte do jednoho pytle Boženu Němcovou, či Emily Dickinson s autorkami šestákových banalitek. (Při čemž přehlížíte fakt, že šestákové banalitky píší i muži.)
Já vás vlastně chápu! Jste mladá, toužíte na sebe upozornit muže a máte dojem, že ponižováním jiných žen se v jejich očích sama povýšíte. Ostatně nejste v tom sama, podobnou strategii celkem úspěšně používají i jiné dívky. Doufám, že s věkem pochopíte, že ti muži, které k sobě tímto způsobem přivábíte, patří přesně k tomu druhu, kterému by se každá žena se špetičkou pudu sebezáchovy měla obloukem vyhnout.

29 Kač Kač | Web | 12. února 2016 v 16:19 | Reagovat

[28]: Moc děkuji za tento oduševnělý komentář. Dlouho jsem se takhle nepobavila :) . Já vlastně popravdě ani nevím, co mám na to odpovědět. Já zastávám názor, že já, Pepík, Hugo a mí dobří přátelé jsou ti lidé, před kterými mě maminka varovala :). Tenhle článek prostě měl být takový a nečekala jsem, že vyvolá takové reakce. Mimochodem tím, že o mě tvrdíte, že chci na sebe upozornit muže jste mě pobavila :) . Ano, chci na sebe upozornit muže tím, že si píšu virtuální deníček a nepokrytě přiznávám, že to jsou je "pindy jedné mindy." :)

Co se týče ženského psaní, tak nejde ani tak o tématiku, jako spíš o způsob psaní nebo jak to říct... styl. Ženy a muži prostě píší jinak :)

30 Julie Françoise Julie Françoise | Web | 12. února 2016 v 17:00 | Reagovat

Jen stručně - je-li autorka žena, pak by nebylo od věci, aby se svou vlastní radou začala řídit - a ušetřila čtenáře podobných sexistických šíleností.
Ono nejde ani tak o pohlaví, ale o to, po jaké literatuře člověk sáhne, když tě unavují knihy o vztazích, přečti si něco akčního nebo detektivku, zrovna jednu hltám - a mimochodem ji napsala žena.

31 Anice Anice | Web | 12. února 2016 v 17:04 | Reagovat

Ehm, to jsi asi nečetla mé storky a nebo můj bestseller 69 odstínů růžové xD

32 helena-b helena-b | 12. února 2016 v 17:38 | Reagovat

[11]: Souhlasím s tímto komentářem. Opravdu tvůj rozhled je značně omezený. Najdi si jiný žánr a možná změníš názor. Ženy nepíší jenom o vztazích.
"Řekni mi co čteš a já ti povím, kdo jsi."
Časem na to možná přijdeš.

33 Frána Frána | Web | 12. února 2016 v 17:43 | Reagovat

"Samozřejmě jsem prošla, protože já ženskou tvorbu vůbec nečtu..." Já se moc omlouvám, ale tahle věta mě opravdu vytáčí do nepříčetnosti. Když jí nečteš, jak o tom můžeš psát? Znám spoustu opravdu dobrých ženských autorek, které se v citečcích nepatlají ani omylem, já sama ráda píšu horory a tohle mi přijde jako článek plný předsudků. Stejných předsudků, o kterých říkáš, že se ti v knihách nelíbí. Jen se týkají druhého pohlaví - možná že díla některých autorek vyzní, že všichni chlapy jsou zmetci a myslí penisem, ale to zase neznamená, že všechny ženský jsou ublížené chudinky, který tenhle názor taky vyznávají. Když zabrousím do naší fantastiky, co třeba Veronika Válková, která napsala severskou ságu Watemaa s důvěryhodnějšími chlapskými hrdiny, než jaké by zvládl napsat kdejaký mužsky? A vůbec to není jediná autorka, která mě teď napadá (jen byla první). Upřímně, co se týče toho, že muži mají ženskou jen do postele - napadají mě i tituly od autorů, kde je hlavní hrdina velký bojovník a válečník a hádej, jakou roli tam mají právě ženy?

34 Leanne Leanne | Web | 12. února 2016 v 18:21 | Reagovat

Ja tiež ženské knihy, a už romány veľmi nečítam už z toho jednoduchého dôvodu, že si mám pri hrdinkách takých kníh chuť trieskať si hlavu o stenu. Keď ale beriem do rúk knihu, chcem si oddýchnuť, nie sa naštvať, čo je to tá ženská za kravu. :D
A hrdinovia sú samostatné kapitoly. Nikde som vlastne nenašla hrdinku ani hrdinu, ktorí by sa mi páčili. Na ženách mi vadila ich pasivita, to, že sa chceli správať ako "správne ženy", nevedeli nič spraviť samy, príliš sa prispôsobovali konvenciám. A na hrdinoch zasa to, že každý bol pirát, bandita alebo kdejaký darebák.
Ale... Vždy je tu nejaké "ale". Nedávno som čítala dve knihy od jednej ženskej autorky, a čuduj sa svete, doslova som ich zhltla. :D Dokonca som ich uprednostnila pred NTB, pri ktorom obvykle trávim raňajky. A to je už naozaj veľké uznanie. Hrdinka oboch kníh mala dobré predpoklady na to byť ženou a hrdinkou, ktorá si toto pomenovanie zaslúži. Má môj obdiv za to, ako zvládla všetko, čo jej autorka naložila. Ale ako sa neskôr ukázalo, bola strašne opozdená. :D A každý ju tam chcel chrániť ako keby bola nesvojprávna. Toto mi na tom vadilo asi najviac. V každom prípade je to autorka, ktorú rozhodne odporúčam. Volá sa Iris Johansen a tie dve knihy od nej boli Tvár zrady a Vražedná hra. Plánujem si od nej prečítať aj ďalšie knihy. Som si istá, že aspoň z časti napraví tvoju mienku o ženách -  spisovateľkách.
Môžeš sa pozrieť na môj blog a na takú všeobecnú charakteristiku mojich postáv, dúfam, že aj ja prispejem k tomu, aby si poupravila svoj názor.:D Ja totiž neviem písať o sliepkach, tupkách, ku*vách a ženách, ktoré sa snažia byť dokonalé za každú cenu.
Nie každá žena píše také knihy, ktoré, ver mi, by som aj ja najradšej spálila. :D

35 Snílek Snílek | E-mail | Web | 12. února 2016 v 18:50 | Reagovat

K tomu ostatnímu se vyjadřovat nebudu, to už za mě stihli dělat ostatní. (Jedná se o ty komentáře, které říkají, že hlásáš jedno, ale pak v podstatě děláš to, proto čemu hlásáš.) A vyjádřím se jen k tomu, co mě sem přivedlo a to, že i ženy umí psát. Stačí si jen správně vybrat.
Zmíním to, o čem mám celkem slušné podvědomí a tou jest červená knihovna. Snažím se vybírat ty, jenž jsou z 17. - 18. století, a které mají nějaký děj (ačkoliv jedou podle zavedené linky) a chlapi jí píšou úplně stejně jako ženy. Takže buď píšou oba stejně blbě, nebo oba stejně dobře. Zatím jsem narazila jen na jednoho autora, který by byl lepší než většina žen, ale zato jsem narazila asi na šest žen, které vynikaly nad ostatníma a zejména nad muži. Tudíž vykřiknout, že ženy neumí psát, jen proto, že jsou to ženy, je nesmysl.
Spíš bych řekla, že máš problém s žánrem jako takovým víc, než se skutečností, že to píšou ženy. Tak si zkus vybrat třeba detektivku, nebo fantasy, než knihy zabývající se vztahy.

36 Adeleide Adeleide | 12. února 2016 v 19:10 | Reagovat

"...protože já ženskou tvorbu vůbec nečtu, docela jí pohrdám..."

Jak chceš psát o něčem, o čem prd víš. Filé je určitě hnusné, i když jsem ho ještě nejedla. Ach jo...

37 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 12. února 2016 v 19:15 | Reagovat

Doporučuji ti, číst knihy bez toho, abys ses dívala na autora. Ty, co tě nezaujmou odlož na hromádku. Ty  dobré a je jich ve světové i naší literatuře dost- dej na druhou stranu. Pak se teprve podívej, kdo je napsal. Tobě nic neříká Betty Mac Donaldová, Agatha Cristie, Simone de Beauvoir, Karolina Světlá, Bucková - to jen tak namátkou podle  žánrů? Tak nepiš o tom, o čem toho moc nevíš.

38 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 12. února 2016 v 19:21 | Reagovat

[36]: Jo a filé není hnusné, jen se musí umět upravit :-)

39 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 12. února 2016 v 20:12 | Reagovat

"Muži by neměli psát, protože píší jenom o ošklivých bezduchých tématech jako válčení a vraždění" - to je asi podobný způsob generalizace, jakou užíváš ve svém článku.

40 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 12. února 2016 v 20:48 | Reagovat

Souhlasím s myšlenkou, že ženy na sebe berou strašně moc břemen, nenechají si pomoci a pak jsou podrážděné- je to ale složitější než se zdá, jde o to, co si vyžaduje společnost od žen a mužů a jestli je to špatně nebo ne, to je zas jiná otázka. V článku jsou věci se kterými souhlasím, ale asi bych je ještě víc rozvedla.
Se spisovatelkami je to někdy kříž, na druhou stranu, záleží na charakteru té a té ženy (stejně jako muže), já osobně moc oblíbených ženských autorek nemám, takže tu nemůžu házet jejich jména jedno za druhým a dokazovat ti, jak moc tady "generalizuješ" (i když si myslím, že trošku jo). Například pod komentářem č. 39 se skrývá spisovatelka, která se tvé definici vymyká ;)

41 mysteriouswolf mysteriouswolf | E-mail | 12. února 2016 v 21:06 | Reagovat

Asi si nevybíráš ty správné knihy. To, co tak všeobecně popisuješ, vůbec tak horké není. Poznala jsem v životě spoustu prima neufňukaných žen a četla dobré knihy od dobrých autorek. Dobře tvůj článek okomentovala Ruža z Moravy.

42 Malé kotě Malé kotě | Web | 12. února 2016 v 21:48 | Reagovat

Ach bože, miluju články, kdy se člověk popře větou - dvěma. Nečteš knihy od autorek, ale víš, že jsou špatné.
Ano, ty jsi blogerka, která nepíše dobře, takže žádná blogerka nepíše dobře, ok.
Ženy psát umí. Ne všechny, ale to ani muži. Chce to věk, cvik, inspiraci, ale nejsou o nic horší než muži. Jen mají občas jiný pohled na věc.

Já osobně si myslím, že kdo by neměl psát, jsi ty. Alespoň pokud hodláš vnucovat stovkám lidí nepodložený názor na základě neexistující zkušenosti.

S trochou nadhledu můžu souhlasit ohledně některých částí textu (například parádění se), ale faktem zůstává, že ty do mužů nevidíš. A bohužel ani do žen, ačkoliv jí sama jsi. Lidé jsou individuální, tak je přestaň škatulkovat - navíc takto nesmyslně.

43 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 12. února 2016 v 23:00 | Reagovat

Jůůů a co Fan Vavřincová? A že ta se do vztahů dostala krásně, minimálně v Takové normální rodince :-)
Ale jinak se mi článek líbí :-)
Hmmm, já mám do emancipované ženské fakt daleko :-)

44 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 12. února 2016 v 23:20 | Reagovat

Emancipace  je mylně vykládána. Nejlépe úlohu či schopnosti žen a mužů vystihuje kniha Ženy jsou z Venuše, muži jsou z Marsu. To si přečti, pochopíš.

45 SchwarzRosen SchwarzRosen | 12. února 2016 v 23:21 | Reagovat

No... podle tvýho článku jsem chlap XD
A jak tu někdo psal o JKR, tak tu nehorázně obdivuju za to, co dokázala vymyslet, pak jsem četla šerochodce, to je tuším taky od ženské (ale nevzpomenu si na jméno) a nechápu, proč na to lidi mají tak negativní názor... no a na takovou Agathu Christie nedám dopustit =o)

46 Rohan Rohan | Web | 12. února 2016 v 23:22 | Reagovat

Promin, ale pises clanek, ve kterem si stezujes na to, ze zeny veci pausalizuji.  Ehm.. a co delas ty v celem tomhle clanku?

47 Háčko Háčko | E-mail | Web | 13. února 2016 v 4:19 | Reagovat

Dávam ti za pravdu. Minimálne niečo na tom bude :D Zamýšľam sa niekedy, či som prečítala dobrú knihu písanú ženou - a asi nie. Neviem. Ale podľa mňa je to tak ako s varením - je jedno či si žena, či muž, ak na to ideš po hlavo a drsne, je to dobré.

48 Gil Gil | Web | 13. února 2016 v 10:13 | Reagovat

Romány jsem tedy nikdy nečetla, ale mám ráda Harryho Pottera, což jsou knihy od ženy :))) Ale jinak v naší knihovničce samý muž, ano. V mém životě jsou samé báječné ženy :) Nevím, asi nejsme moderní :D

49 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 13. února 2016 v 10:45 | Reagovat

[44]:Doplňuji-oprava názvu:   Někteří lidé prohlašují, že vše co je psáno v knize pana  Johna Graye Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše funguje na 100%. Někteří říkají ano, funguje to .

50 Bára Bára | E-mail | Web | 13. února 2016 v 11:04 | Reagovat

Mám podobný názor. Jen si myslím že není třeba házet všechny ženy do jednoho pytle. Znám i některé velmi kvalitní autorky a spisovatelky.

51 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 13. února 2016 v 11:35 | Reagovat

Tak si zkus vyhledat kvalitnější literaturu. I od žen. Teď tě překvapim- existuje! Wow, surprise! Ony totiž spisovatelské schopnosti nezáleží na kundě, nebo čůrákovi, ale předevšim na tom, co má člověk v hlavě a jak s tim dovede pracovat...
Možná, až nebudeš mít tak omezenej přehled  a rozhled, tak to pochopíš.

52 M M | 13. února 2016 v 11:41 | Reagovat

[51]: lip bych to nenapsala.

53 hedd hedd | Web | 13. února 2016 v 12:05 | Reagovat

Článek mi přijde značně předpojatý. Co třeba Agatha Christie? Možná by bylo fajn hodnotit knihu podle obsahu, ne podle autora..

54 Jana Š Jana Š | E-mail | Web | 13. února 2016 v 12:27 | Reagovat

Možná bys měla víc zapátrat. Moje nejoblíbenější je Susan Kubelka. Nejvíc z jejích knih asi Roztržená šněrovačka a Ofélie se učí plavat.

55 Murka Murka | Web | 13. února 2016 v 14:02 | Reagovat

Zajímavý názor, ale dovolím si ti oponovat, existují i dobré spisovatelky. Samozřejmě jich není mnoho, ale to platí i o spisovatelích, je těžké najít kvalitní knihu.

56 Lucka Lucka | E-mail | Web | 13. února 2016 v 14:05 | Reagovat

Nemůžu souhlasit, že všechno od spisovatelek by bylo špatné, znám spoustu knih, které napsala žena, a jsou parádní, stejně tak jako spousta knih od můžu mohou být totální braky... Tohle házení do jednoho pytle mi přijde nefér, nicméně je to váš názor. Částečně jsem se u článku zasmála, ale taky mi to trošku přišlo smutné, ve svém okolí podobné pipky asi nemám, jinak si to nedovedu vysvětlit...

57 Loretten Loretten | Web | 13. února 2016 v 14:17 | Reagovat

No a co Rowlingová? Vždyť HP je fajn a napsala to celý ženská. :)

58 Johnny Johnny | Web | 13. února 2016 v 15:28 | Reagovat

Tvoj názor je celkom zaujímavý, akurát myslí, že ho kopec ľudí nepochopí (ak som ho nepochopil ani ja, tak sorry, sorry :D )Ženy samozrejme písať vedia a určite nepíšu horšie ako muži, ale otázka je v tom, aké knihy sú čítané a aké nie. Keď však ide feminizmus a emancipácia bokom, je to fifty fifty :D

59 Kath Kath | E-mail | Web | 13. února 2016 v 16:36 | Reagovat

Na to mohu říct jen jedno... Přečti si Harryho Pottera ;)

60 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 13. února 2016 v 16:47 | Reagovat

Nevím, jak ostatní, ale já nerozděluji knihy na to, jestli jsou od mužů či od žen. A taky neznám jedinou knihu, ve které by se autor(ka) řídil(a) tím, co jsi jmenovala v těch pravidlech, co jsi tam napsala. Nevím. Asi jsem přečetla v životě příliš mnoho povinné četby z doby národního obrození a nové knihy nečtu vůbec, ale přece jenom to opravdu nemůže být tak zlé, jak to tu popisuješ.

61 Scrat Scrat | E-mail | Web | 13. února 2016 v 16:55 | Reagovat

Tenhle článek mi přijde strašně zmatený, účelně kontroverzní a ve finále vlastně zbytečný.
Vždy bylo brakové literatury více než té kvalitní. Důvod, proč si někteří myslí, že ženy neumí psát je ten, že více jsou vidět ta špatná díla typu Padesát odstínů šedi. Proč jsou vidět více? Protože je lidi čtou! Lépe se pamatují ty negativní věci než ty pozitivní a důvod, proč to lidi čtou je stejný, jako důvod, proč jsem klikla na tento článek. Aby si přečetli něco s čím nesouhlasí a pak to kritizovali.
Jsou dobré knížky a špatné knížky, těch špatných je více a jsou vidět víc a ani moc nezáleží na tom, jakého pohlaví byl jejich pisatel. Někdo psát umí, někdo ne. Pak už je fuk co má v kalhotách.
Celkově mi přijde, že je tvůj článek hejt na určitý typ literatury od určitého typu žen a hejt na jejich způsob života a ne hejt na ženskou literaturu obecně. Vzala si současný stereotyp ženy, přidala jsi k tomu současný stereotyp knihy napsané ženou a napsala jsi článek o tom, jak tě to sere. Promiň, ale fakt tě nechápu.

[59]: Přesně :D

62 klavesnicetuka klavesnicetuka | 13. února 2016 v 18:01 | Reagovat

A jsou ženy, které umí psát a ve svých knihách nepitvají vztahy...

63 Žolanda Žolanda | E-mail | Web | 13. února 2016 v 18:42 | Reagovat

Nemůžeš házet všechny ženy do jednoho pytle.. je pravda, že od žen také nic moc nečtu ale Gabriel od Kateřiny Dubské je super.. to mi nikdo nevymluví.

64 Teenisky Teenisky | Web | 13. února 2016 v 20:36 | Reagovat

Souhlas. Naprostý. Mám dojem, že chci být muž.

65 shizuru shizuru | 13. února 2016 v 22:26 | Reagovat

to já si myslím, že muže by neměli nechat psát. zatím jsem nečetla žádnou knihu od muže, která by se mi líbila. neumí vůbec psát realisticky a moc se přetvařují. popravdě muži jsou celkově neschopní na tyhlety věci :)

66 jajafilm jajafilm | Web | 13. února 2016 v 22:35 | Reagovat

1.Agatha Christie
2.J. K. Rowlingová
3.Mary Wollstonecraft Shelley

A naopak třeba
1.Michal Viewegh

Nop, když jsem klikla na tento článek, čekala jsem, že bude přeci jen trochu více o literatuře než o feminismu. Vzhledem k tomu, že se o tvůrčí psaní zajímám a už předtím jsem se několikrát nad otázkami „Jestli ženy píší jinak než muži? A pokud ano, tak proč a jak se od nich liší?“ zamýšlela, doufala jsem, že to bude o něčem takovém, ale ono ne. Je to jen další „Hate úvaha“ se zavádějícím nadpisem, bez pořádných argumentů a příkladů, založená z velké části na předsudcích.
Ale co… je to jen názor…

67 Zelený jezevčík Zelený jezevčík | Web | 13. února 2016 v 23:48 | Reagovat

Typický názor "velkoměstské" ženy, která vyrostla v městské společnosti, kde lidé nemají do čeho píchnout a tak obcházejí všemožné obchody, podniky a večer se svojí partou namalovaní jako stehlíci zalezou na kafíčko a drbou.
Zkus se zamyslet sama nad sebou, devadesát procent žen, které tebou sepsaný názor ventilují všem okolo, po jeho vyslovení začnou rozebírat nejnovější drby.
Komplexy tohleto.
Že ženy nemohou psát? A co potom byla Němcová? Že to neumíš ty ještě neznamená, že to neumí nikdo jiný.

68 Zelený jezevčík Zelený jezevčík | Web | 14. února 2016 v 0:10 | Reagovat

Mám dojem, že blog.cz se stává poněkud bulvární a na titulní stránku se dostávají pouze články, u kterých administrace čeká ostrou diskusi.

Článek nezajímavý, s nádechem feminismu.
Jak psala jajafilm, na Agatu Chritie je většina pisatelů detektivek krátká.
Naopak třeba Renné Gosciny je obdařen úžasnou schopností bavit své čtenáře nevinným humorem.
Opakuji: Možná TY jsi neschopná co by spisovatelka (je to vidět i na tvém článku), nicméně podle toho nesuď ostatní.

69 Zelený jezevčík Zelený jezevčík | Web | 14. února 2016 v 0:10 | Reagovat

*Agathu

70 Leann Leann | 14. února 2016 v 0:35 | Reagovat

Takúto sprostosť dokáze napísať len niekto, kto je v literatúre absolútne nevzdelaný. Ak sa chceš vyjadrovať k ženským autorkám, nečítaj iba braky, ale vyhľadaj skutočne kvalitnú literatúru. Potom môžeš vypustiť svoj názor do sveta.

71 Akumakirei Akumakirei | Web | 14. února 2016 v 2:41 | Reagovat

Vážně mě mrzí, co blog.cz "inzeruje" na své hlavní stránce. Vy se svým článkem zapadáte mezi ty "slepice" (a vidím to tam, přestože řečeno plně není nic) i "kohouty" literárního odpadu. O opravdové ženské literatuře nevíte nic.
Komentáři snažící se udělat legraci z omylu nenapravíte nic.

72 S. S. | E-mail | Web | 14. února 2016 v 8:37 | Reagovat

Smála jsem se od začátku do konce ... Ale já nemám co říkat, já jsem přesně ten typ ženy, ve kterou se chce každá proměnit a ani jedna to nechce přiznat. Plus mi nevadí to kolem (uklízení, praní, atd.). Jsem takový domácí typ.

73 Sigmund Werther Sigmund Werther | Web | 14. února 2016 v 9:41 | Reagovat

Znám mnoho žen, které píšou skvěle, ať už to jsou jen zapálené amatérky nebo se tím živí. A také dost žen, jejichž parodie na literaturu se nedá číst. Ovšem o mužích platí to samé. Dle mého názoru na pohlaví vůbec nezáleží.

74 sw sw | Web | 14. února 2016 v 9:46 | Reagovat

No já ti nevím. Preferuju sice mužské autory, ale rozhodně bych neřekla, že ženské neumí psát.

[72]: :D

75 Bēstia Bēstia | E-mail | Web | 14. února 2016 v 9:49 | Reagovat

Ne, článek jsem nedočetla, neb mě od začátku znechutil svou povrchností, ale stejně si neodpustím otázečku: "Kde se ten sexismus vlastně vzal a čím se živí?" Protože mám dojem, že čím více se hovoří o tom, jak málo rozdílů mají muži a ženy obecně, vzhledem k rozdílům u jednotlivců stejného pohlaví, tím více se lidé snaží hledat další a další rozdíly a tím více házejí všechny určitého pohlaví do jedné škatulky...
A pokud si nějaká slečna/paní myslí, že ženy by psát neměly, tak ať se svým názorem klidně řídí a blog smaže... tak složité to není ;).

76 Silwiniel Silwiniel | Web | 14. února 2016 v 10:18 | Reagovat

Jenže ženy nepíší jen červenou knihovnu. Přečti si někdy nějakou pořádnou literaturu, doporučuju například Jarmilu Loukotkovou, ta píše nádherné historické romány, které nemají s ulepenou romantikou vůbec nic společného. Nebo třeba Na Větrné hůrce od Emily Brontëové, Agnes od Hannah Kent, Dcera sněhu od Eowyn Ivey...existuje spousta hodnotných literátních děl. Říct, že by ženy neměly psát, je nesmysl.

77 Claire Claire | 14. února 2016 v 10:19 | Reagovat

Najdi si definici feminismu a uvědom si, jaký paušalozovaný zavádějící blábol jsi napsala.

Btw., říká ti něco jméno J.K. Rowling?

78 KattyV KattyV | 14. února 2016 v 10:36 | Reagovat

'Mám dojem, že se všechny ženy řídí pravidlem: "Pojďme hromadně paušalizovat!"'
Pozoruhodným způsobem děláš to, co kritizuješ. Paušalizuješ.
Ano, existuje přesně taková ženská literatura, o které se zmiňuješ. (A existuje spousta mizerné literatury psané muži.)
Ano, existují takové povrchní ženy, které si v článku bereš do úst. Ale existuje spousta sobců, kariéristů a narcistů.
Ale existuje i spousta chytrých, milých a do sebe nezahleděných žen. A existuje i spousta podobných báječných mužů. Opravdu si nemyslím, že by se charakter člověka měl spojovat s pohlavím.¨
A pokud jde o literaturu - jak už tady zaznělo - pokud prohlašuješ, že knihy od žen prostě nečteš, prozrazuješ na sebe velmi rozsáhlou neznalost. Existuje spousta skvělých,chytrých knih od žen. (Samozřejmě i spousta skvělých,chytrých knih psaných muži.)
Obloukem se vracím na začátek. Prosím, nepaušalizuj.

79 Zlozana Zlozana | E-mail | Web | 14. února 2016 v 10:50 | Reagovat

Nevím, jestli měl název článku zaujmout tak, aby si lidi onen článek prostě přečetli... Ale pokud ano, tak se ti záměr opravdu povedl.
Upřímně jsem ale článek rozklikla proto, že mě název naštval. Ihned jsem si vzpomněla na svou milovanou J.K. Rowlingovou a spoustu dalších spisovatelek, jejichž jména možná nejsou tak známá, ale já se do jejich knih zamilovala. Nepíšou to, o čem jsi mluvila ty. Samozřejmě, že knížky, o kterých mluvíš, existují. Stejně tak zas existuje špatná literatura od mužů, to si nevybereš. Každý máme jiný pohled, někdo ho narve do knížky. A pak to někomu holt sedne a někomu ne.
Přijde mi škoda, že asi nečteš ty fajn knížky. Že jsi ženské spisovatelky odsoudila podle toho, co víš o několika málo z nich... Pokud bys jim chtěla dát šanci, doporučuju začít právě J.K. Rowlingovou. Možná jsou první díly Harryho Pottera příliš dětské, ale věřím, že pak příběh vtáhne skoro každého.
On je tvůj článek ale spíš o něčem jiném, přijde mi. O tom, jak ženy chtějí moc. Ale proč by vlastně nemohly? Třeba se jim to zrovna povede.
Ovšem s tím, jak nepřijímají (nepřijímáme?) pomoc, s tebou musím souhlasit - kde jsou doby, kdy jsme byly jako princezny, o které se stará jejich rytíř. :D

80 Kadet Kadet | E-mail | Web | 14. února 2016 v 15:02 | Reagovat

Stěžovat si na ženský, jo, to máš pravdu často. Znám až moc žen, co nedělají věci pro sebe, ale pro okolí. A je to blbé.
Ale házet to na literaturu? Ale prosimtě. Četla jsem spoustu knih od žen, kde tenhle problém vůbec nebyl. A naopak jsem četla tolik knih od chlapů, kde se to jen hemžilo stereotypy a archetypy. Takže tady nemůže generalizovat.
Jakožto žena-pisálek prostě nemůžu souhlasit.

81 necroparanoia necroparanoia | E-mail | Web | 14. února 2016 v 19:23 | Reagovat

Já mám moc ráda český autorky fantasy. Tohle je opravdu strašný paušalizování. Když někdo neumí oddělit zrno od plev, tak je jasný, že bude narážet jen na ty plevy. Souhlasím, že tenhle typ literatury je balast a škvár, ale není to jedinej typ literatury, kde ženy píšou. A umí psát.

82 Terez Terez | Web | 14. února 2016 v 20:13 | Reagovat

I ženy píší hezké knihy.. Př. J.K.Rowlingová

beautyterez.blogspot.cz

83 Van Vendy Van Vendy | Web | 14. února 2016 v 22:55 | Reagovat

Trochu přemýšlím, jestli řešíš ženské spisovatelky nebo ženy feministky. Je fakt, že spousta žen si zadělalo na potíže právě proto, že chtěly dokázat, že všechno zvládnou (na jejich obranu bych mohla říct, že na ně byl vyvíjen nenápadný společenský tlak, coby na ženy, které všechno zvládnou). Já osobně nejsem proti pomoci mužů. Už proto, že opravdu ne všechno ženská zvládne (utáhnout padesátikilový krám, například), a hlavně proto, že chlapi se pak opravdu cítí odstrčení - ve většině případů jim to i vyhovuje, protože mají víc času pro sebe nebo pro chvíli v hospodě u piva a s kámoši, ale ženská si to zavařila, dře jak blbka a pak si stěžuje, co se nadře.
Nevím ale, kolik knih od ženských autorek jsi četla, a jakých knih, ale určitě bych všechny neházela do pytle s vypatlanými slepičími  mozky. Je spousta ženských spisovatelek, které dovedou psát normálně, rozumně nebo vtipně. Ano, taky jsem narazila na pár ženských spisovatelek, které razí nějakou svou teorii žena-matka, obětující se pro celou rodinu, ale taky je dost spisovatelek, které píší normálně. Už když zalovím trochu v historii, tak taková Karolina Světlá - hrdinky jejích románů jsou většinou sebevědomé ženy. Možná se obětující, to ano, ale zajímavé a s charakterem. Také bych chtěla vzpomenout pár žen, které psaly pod mužským pseudonymem. A co známý román Frankenstein! napsaný též ženou. Rowlingová dokázala stvořit dobře propracovaný svět kouzelnický i ten lidský. Je řada spisovatelek v oblasti scifi nebo fantasy, které mají velmi propracované světy - i když některé opravdu ženské, jiné dost technicky a rozumově vybalancované. Větší problémy asi budou s pisatelkami takzvaných společenských románů, možná tyhle ženy máš na mysli. Ale ani tyto nemusí být nutně slepice. Helen Fieldingová se svou Bridget Jonesovou, Joy Fieldingová se svými psychologickými i dramatickými romány - i když připouštím, že její hrdinky se dlouho chovají jak blbky, než si konečně připustí pravdu a prokouknou - Ludmila Vaňková se skvěle vypracovanou ságou o Přemyslovcích, Loukotková se svými historickými romány, nebo z modernějších třeba Frýbová. Není to tak hrozné, jak se zdá. :-)

84 Van Vendy Van Vendy | 14. února 2016 v 23:10 | Reagovat

[25]:Že většina spolužaček chce napsat knihu neznamená, že ji napíšou. Každý druhý chce dnes psát, ale ne každému druhému se to povede.
A opravdu doporučuji zkusit jiný druh literatury. Padlo tu dost zajímavých jmen, začala bych s těmi, které tu byly jmenovány. A i ženy dokážou psát různým stylem, ne všechny píšou podle jednoho mustru. K těm ženám bych ještě přiřadila Květu Legátovou (Jozova Hanule, Želary),Daphne du Maurier a její Hostinec Jamaica, nebo Suzanne Collinsová a Hunger Games, které byly i úspěšně zfilmované. Těch kvalitních ženských spisovatelek je daleko víc a co je úplně nejlepší, tak každá píše svým způsobem.

85 Zelený jezevčík Zelený jezevčík | Web | 15. února 2016 v 1:37 | Reagovat

[18]: A kolik jsi jich přečetla? :D

86 kenny52 kenny52 | Web | 15. února 2016 v 9:03 | Reagovat

Já věřím, že všechno má v literatuře své místo. A i když souhlasím s Eliotovou ("Silly Novels by Lady Novelists"), od té doby se toho hodně změnilo a kvalitních knih psaných ženami přibylo. Výčet autorek v komentářích je o něčem snad taky svědčí. Za sebe přidám Sofi Oksanen nebo Jarmilu Glazarovou.

87 Bocian Bocian | E-mail | Web | 15. února 2016 v 12:31 | Reagovat

Podľa mňa emocionálne zdravý muž nejedná tak, aby si emocionálne zdravá žena myslela, že sa nad ňu povyšuje, že ju degraduje. Skrátka žena je nežnejšia bytosť ako chlap, preto jej chce podržať dvere a pustiť ju  si sadnúť. Nemá sa preto cítiť zle, odvrknúť mu: "Nie!" Za seba vravím, že by som ju tým naozaj nechcel ponížiť.

A k ženskej literatúre mám taký postoj, že sa častokrát tie emancipované autorky potrebujú postaviť nad všetky živočíšne druhy a ukázať svoju rovnoprávnu dominanciu. Nečudujem sa. V minulosti boli naozaj odstrkované, ale dnes by si už mohli uvedomiť, že to tak nie je.

88 Denda Denda | Web | 15. února 2016 v 13:21 | Reagovat

Páni, ty musíš žít v hodně sterilním světě...

89 zivotvyzirky zivotvyzirky | Web | 15. února 2016 v 13:50 | Reagovat

Já souhlasím. Jsem realistickej cynik, proto mě romantický kydy nebo Nabíječsko-Odstínový kydy o divočení, lásečce a pannách souložících na úrovni Dolly Buster taky neberou.. spíš mě až serou tou naivitou a nereálností zároveň.

Stačí se podívat na databázi knih na můj profil DominaCZ. Vždy mám vysvětleno, proč se mi jaká kniha nelíbí a z 99% tam mám "nadávky" na právě tyhle ufňukaný knižnice. Do umění psát nepočítám Rowlingovou, ale takový ty Džejn Ostýnový atd ...

Všichni říkají, že knihy jsou božstvo a máme je ctít, ať jsou jakékoliv.. nesouhlasím. Když je knížka na hovno, logicky ji na hovno taky ohodnotím.
A že v poslední době ty ženský knihy skutečně o hovnu jsou.

90 Nefi Nefi | Web | 15. února 2016 v 15:51 | Reagovat

Tak tohle je k pláči. JAK může někdo na základě názoru na několik málo knih napsaných ženami říct, že jsou špatné všechny???
Doporučuji víc číst... :/

91 rea rea | 15. února 2016 v 17:21 | Reagovat

[22]:  Takový ten pocit, když se jmenuješ Šrámková a jakmile rozklikneš příspěvek, vykoukne na tebe něco ve stylu: "Nesnáším Šrámkovou"  :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama